Celosvětová síť doručování květin
Interflora
Možná už jste tento název někdy zaznamenali, ovšem nijak více se mu nevěnovali. Interflora je celosvětová síť pro doručování květin, která má po světě více než 58 tisíc přidružených květinářství, operující ve více než 140 zemích! Jedná se o dceřinou společnost společnosti Teleflora a The Wonderful Company. Pokud byste se rádi o této společnosti dozvěděli více, náš článek je pro vás jako stvořený, přiblížíme si historii a fungování této společnosti, abyste získali co nejlepší přehled.
Začátky Interflory
Úplné začátky Interflory se datují už v roce 1910, kdy několik podnikavých květinářství v USA přišlo s nápadem, že by nebylo na škodu se spojit v různých částech země, aby jednotlivá květinářství nemusela složitě posílat své kytice z opačných stran země, kde bylo poněkud náročné spolehnout se na dopravní spoje a zajistit tak hladký transport květin. V té době dlouhé přepravní časy téměř naprosto znemožňovaly zasílání květin blízkým a přátelům, kteří se nacházeli ve vzdálenějších místech, jelikož by tuto trasu květiny nemohly přežít. Díky této překážce, nezávislá květinářství po celé Americe pomocí hovorů a telegrafů začala pomalu ale jistě budovat službu Teleflora. Brzy tak bylo možné poslat kytici i na druhou stranu země, bez sebemenších problémů a není divu, že se krátce po tomto americkém úspěchu chtěla přidat i další květinářství různě po světě. Hned po USA byl tento koncept přenesen do Velké Británie, kde ji jako první představil majitel školky Saffron Walden z Essexu a florista Joe Dobson z Glasgow. Během několika let tak vybudovali první Evropskou Interfloru, kde dodávali nádherné květiny po celé Velké Británii.
Interflora za válečné doby
Během válečných let, zažíval květinový průmysl stejně jako ostatní průmysly velkou ztrátu a Interflora tak doslova bojovala o přežití. Jeden z velkých problémů byla dostupnost květin, jelikož veškerá půda v té době byla prodána na pěstování potravin, aby lidé měli vůbec z čeho žít, a proto se začalo pěstovat výrazně méně květin než před válkou. Ve válečném období samozřejmě lidé mají jiné starosti, transport květin se také mnohem zkomplikoval a květiny se tak staly opravdu luxusním zbožím. I přes všechny válečné nástrahy se společnosti podařilo přežít a s velkými ztrátami byla schopná nastoupit do nového, již neválečného desetiletí.
Nová šance
S válečnými ztrátami ubylo také mnoho šikovných a talentovaných lidí, proto společnost trpěla nejen velkým nedostatkem květin a dalších floristických potřeb, zároveň také talentů, kteří by měli dostatečnou skutečnost ve floristice. V tento moment bylo nutné povolat kolegy z USA, kteří byli ochotní podělit se o jejich několikaté zkušenosti a po celé Velké Británii se začaly pořádat workshopy, které měly za cíl vzdělat nové a budoucí floristy. Workshopů se zúčastnilo více než 10 000 květinářů. V této době také narůstaly na oblibě floristické výstavy a různé soutěže, které jsou dodnes nedílnou součástí floristického světa. Interflora také díky mnoha floristickým profesionálům, kteří se podíli na jejím růstu má licenci floristických expertů. Na konci 50.let se veškeré úsilí vyplatilo a Interflora se tak stala synonymem pro odborné znalosti ve floristice. Hlavním úspěchem byl vynález vlastní měny - Fleurinu, který velmi zjednodušil složité výpočty měn při odesílání zásilek do různých koutů světa. Následně 60. léta přinesla obrovskou expanzi a Interflora se rozrostla do Afriky, Austrálie, Belgie, Francie, Německa až na Nový Zéland, což bylo jasným znamením, jak moc úspěšná Interflora je. Poté s další expanzí mobilních telefonů a kreditních karet Interflora dále rostla na oblibě. Objednávání se stalo snadnějším a pohodlnějším, než kdy jindy. V průběhu 90. let se Interflora stala sponzorem významných světových akcí včetně krasobruslení, atletiku až po závody F1.
Nové tisíciletí a Interflora dnes
Nové tisíciletí přineslo také skvělé pokrokové změny. S nárůstem internetových služeb byl v británii spuštěn web www.interflora.co.uk, což byl velký milník v přechodu od objednávání přes telefon k objednávkám provozovaných prostřednictvím internetu. Objednávání přes internet dává tak zákazníkům mnohem větší svobodu a nyní mohou objednat květiny opravdu vždy a všude. Dnes je Interflora uznávanou společností po celém světě a to zejména díky tomuto příběhu, který je založen na lidské píly a víře. V dnešní době je Interflora zapojena do různých charitativních akcí a také podporuje britské farmáře a květiny pocházející z Fairtrade zemědělství. Stejně tak zůstává hlavní lídrem v květinovém designu. Hlavní náplní však nadále zůstává zejméně plnit přání svým zákazníkům a doručovat kvalitní a krásné květiny všude po světě. Všichni, kdo se podílejí na tom, aby vaše kytice přesně tam, kam si přejete si zakládají na maximální profesionalitě, aby zákazníkův zážitek byl co nejosobnější, ale hlavně pozitivní! S devadesátiletou tradicí si Interflora stojí na trhu pevně a s veškerým uznáním.
Široký výběr a maximální pohodlí
Všechny kytice jsou pečlivě zabaleny a krásně uloženy v obalu, aby se během cesty nijak nepoškodily. Spolu s vaším věnováním jsou vždy doručeny v co nejlepší kvalitě v krásném dárkovém balení. Navíc jako bonus ke každé kytici můžete přihodit ještě drobnost v podobě výborné čokolády, kvalitního vína nebo také roztomilého plyšáka. Výběr květin je opravdu široký a můžete vybírat libovolně dle příležitosti, na kterou hodláte květiny pořídit, nebo podle jednotlivých druhů květin, záleží jen na vás co je blíže splňuje vaše požadavky. Máte také na výběr více platebních možností, které váš nákup udělají ještě o něco příjemnějším. Zároveň zde samozřejmě existuje také stálá podpora od zkušených floristů, kteří vám rádi pomůžou s vaším výběr a poradí. Jejich praxe a zkušenosti jsou tu právě od toho!
Interflora členství
Interflora stále přijímá nové členy a tohle členství nadějným květinářstvím přináší spoustu zajímavých příležitostí pro jejich podnikání včetně finanční stability, výhodnému přístupu k různým marketingovým materiálům za opravdu bezkonkurenční cenu, ale také vysoce kvalitní zboží včetně květin! Společenství plné odborníků ve floristice a světě květin vám navíc zajistí bezplatné online poradenství od opravdových profíků! Členem společenství se můžete stát přímo na oficiálních stránkách Interflory.
Doufáme, že se vám nás náhled na tuto celosvětovou společnost líbil a pomohl vám utřídit si informace.
tyto květiny doručíme do 90 minut kamkoliv v Praze
Mohlo by vás také zajímat
Popisek stránky a produktu
Magická symbolika spojená s bonsajemi
Význam a symbolika bonsají
Bonsaje jsou silně spojené s Japonskem, věděli jste ale, že umění pěstování miniaturních stromů ve skutečnosti pochází ze starověké Číny? Už v roce 700 př.n.l. Číňané používali speciální techniky pro pěstování zakrslých květin a stromů v květináčích nebo jiných nádobách. Tato technika se stala známou jako „pun-sai“ (nebo „penzai“) a původně ji pěstovala pouze elita ve společnosti. Až v období Kamakura byly do Japonska přivlečeny miniaturní rostoucí stromy právě uvnitř květináče. V dnešní době bonsaje už dávno nejsou otázkou pouze Japonska a Číny, naopak se jejich obliba rozšířila do celého světa a my si jejich krásu můžeme užívat téměř všude po světě. Milovníci bonsají se o ně starají doslova jako o umělecká díla.
Význam a symbolika levandule
Zajímavosti o levanduli
Voňavá a půvabná levandule se stříbřitě zelenými listy a klasy nám provoní dlouhé pole a lány každé letní období. Sledovat dlouhé lineální pole plné voňavé levandule je skutečně balzámem na duši. Nejčastěji levanduli najdeme v jemné fialové barvě, která je uklidňující už jen na pohled. Ve skutečnosti se ale jedná o vytrvalý keř, který patří do čeledi máty a najdeme ho jak v jemné fialové barvě, tak i v bílé, růžové nebo purpurové. Přestože se dnes levandule pěstuje po celém světě, svým původem pochází z oblasti kolem Středozemního moře a zemí na východ od Indie.
Proč květiny voní?
Zajímavosti o vůních květin
Představte si, že se procházíte tropickým pralesem a vzduchem se line sladká vůně. O kousek dál po cestě se vám zatají dech při hnilobném zápachu masa. Po větším zkoumání ale zjistíte, že oba dva pachy pocházejí z květin. Najednou se zamyslíte a položíte si otázku, proč květiny vůbec voní? Je to vlastně součást životní strategie, která pomáhá kvetoucím rostlinám rozmnožovat se a šířit svůj druh. Určité vůně pomáhají těmto květinám vyřešit velký problém.